BOSU Balanční míč

BOSU Balanční míč

Bosu míč ,,useknutý míč" je světě známý od roku 1999, vynalezl ho David Weck. Je to fitnnes pomůcka, která se využívá při cvičení, rehabilitaci, sportování, tréniních, zlepšování stability a podporuje správné držení těla. Cvičení s Bosu míčem je vhodné pro ženy i muže.

BOSU Balanční míč

BOSU míč je vyroben z gumy, má polokulovitý tvar, na spodní části míče se nachází pevná, plochá podložka a míč je možné otáčet. Používá se na zlepšení koordinace pohybů při udržování rovnováhy a posílení svalstva. Díky tomu, že je míč nestabilní dosáhneme při cvičení to, že se namáhají všechny svaly. Výsledkem cvičení není jen zpevnění svalstva, ale také posílení páteře, kotníků a kolen. Svaly začnou díky pravidelnému cvičení lépe pracovat a zlepší se držení těla. Mozek si práci těla lépe uvědomuje a reakce pohybů jsou pružnější a rychlejší. Cvičení s Bosu míčem je velmi oblíbené, působí jako prevence před úrazy, rehabilitace po úrazech a zmírňuje svalovou nerovnováhu.

Výhody balančního míče

  • zpevnění svalů (břišní svalstvo, svaly páteře, pánve)
  • udrženi stability (rovnováhy)
  • zlepšení reakcí těla
  • prevence před úrazy
  • podporuje správné držení těla
  • posílení páteře, kolen
  • zpevnění vazovýho svalstva a šlach
  • pomáhá při spalování tuku
  • nízké riziko zranění
  • oboustranné využití
  • nezabírá mnoho místa
  • vysoká nosnost
  • možnost kombinovat ho s jinými pomůckami na cvičení
  • vyroben z kvalitního a zdravotně nezávadného materiálu

Cvičení s Bosu míčem

Balanční míč je vhodný pro všechny pohybové cvičení (aerobik, posilování, Bosu jóga, pilates, strečink) nebo i pro relaxační cvičení. Při každém cvičení je třeba se rozcvičit (připravit svaly na zátěž). Předtím než začnete cvičit na balančním míči, můžete dělat dřepy, nebo běhat na místě. Stačí když se budete rozcvičovat 5 minut.

BOSU predklony

  1. Postavte se  rovně na míč, narovnejte záda a zvedněte ruce směrem nahoru
  2. Předkloňte se tělem dopředu zároveň s nádechem
  3. Mírně pokrčte kolena, ale dejte pozor na to aby hřbet zůstal rovný
  4. Předklon ukončete tak aby byly záda ve vedorovné poloze

- pokud si chcete ztížit cvičení můžete použít činky, které budete držet v rukou

BOSU zvedání paží a noh do kříže

  1. Lehněte si na míč, tak, že budete tváří k zemi
  2. Míč se bude nacházet v přední části trupu (břicho)
  3. Ruce zvedněte rovně před sebe
  4. Udělejte nádech a pomalu zvedejte pravou nohu a levou ruku, dokud nebudou ve stejné poloze s břichem

- v této pozici vydržte pár vteřin

BOSU zvedání pánve

  1. Lehněte si na zem, nohy položte na míč
  2. Pánev zvedejte směrem nahoru, až do bodu když už se s pánvi výše nenadzvednete

- při tomto cvičení můžete vydržet aniž byste pánev položili při opakování pohybu na zem

Balanční míč BOSU je výborná cvičební pomůcka určená na gymnastické, rehabilitační cvičení a na procvičování celého těla. Je základním vybavením posiloven, fitness center a můžete ji bez problémů používat při domácím cvičení.